Jo vildere verden drejer, jo vigtigere bliver din lokale ugeavis

Chefredaktør Hans Krabbe slår et slag for væsentligheden af Ugeavisen Karup

24. november 2019, 08:32
Hans Krabbe. Foto: Jens Anker Tvedebrink

Karup De sociale medier er kommet for at blive, og de gammeldags radio-, tv- og printmedier har mere travlt end nogensinde med at rapportere om stort og småt fra verden omkring os.

Set i det lys kan det virke paradoksalt, at gode, gammeldags ugeaviser på papir stadig kan have deres gang på jord.

Men vi lever i en tid, hvor nærhed betyder noget, hvor behovet for kendskab til, hvad der sker helt tæt på dig, fylder mere og mere, hvor tid til fordybelse er på vej mod et comeback, og hvor trangen til at høre til bliver stadig stærkere.

Netop de elementer beskæftiger Ugeavisen Karup sig med, når den dækker, hvad der sker på gade- og vejniveau.

Hvor der er arrangementer, hvor gode folk tager initiativ, og hvor lokale lykkes med ting til gavn for det samfund, de er en aktiv del af.

Den opgave har været ugeavisernes særkende i generationer. Hos os i Mediehusene Midtjylland, der ud over Ugeavisen Karup udgiver otte andre ugeaviser under dagbladene Midtjyllands Avis og Herning Folkeblad, vedkender vi os den forpligtigelse, der ligger i at stå for nyhedsstrømmen og annonceringen i de lokalsamfund, vi dækker.

Vi gør det, velvidende at lokalsamfundene er under forandring og mange steder har svært ved at bevare den detailhandel, der førhen var fundamentet under ugeaviserne.

Men desto vigtigere er tilstedeværelsen af de lokalaviser, der lever og uge efter uge bidrager til sammenhængskraften i deres dækningsområde.

Netop nu forsøger vi med flere redaktionelle initiativer at styrke læseoplevelsen og give dig endnu mere af det lokalstof, din ugeavis som det eneste medie leverer uge efter uge.

Vi håber dermed, at du som læser fortsat vil se din lokale ugeavis som områdets annonceplatform og vigtigste kilde til viden om stort, småt og alt det, der er helt tæt på dig.